reklama

Baláž&Hubinák. Čokoľvek, čo nečakáte

Každý piatok večer zabávajú národ čudnou formou humoru. Niektorí im nerozumejú a čudujú sa, ako mohla táto bizarná dvojica dostať štvorhodinový priestor v rádiu. Pre iných sa stali kultom. Dvojica Baláž Hubinák.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

Pavol Hubinák

Obrázok blogu

Hudba je len jedna.

Nemôžem povedať, že by som sa pristihol pri rátaní hudby, pretože ju skôr počúvam alebo tvorím. Zväčša sa snažím počúvať aj keď ju tvorím, ale nie je to pravidlo. Mnoho ľudí sa snaží hudbu rozdeľovať, či už z nutnosti lepšej organizácie hudobných predajni, profilovaní médií alebo kvôli ľahšiemu začleňovaniu sa do určitej hudobnej komunity. Je to samozrejme v poriadku až do chvíle, keď sa človek prichytí pri tom, že väčšinu času stráveného s dielom sa len snaží niekam ho zaradiť a nie počúvať. Nech si hudbu každý rozdeľuje ako chce, ale nech ju hlavne počúva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepreladím. Nestíšim. Nevypnem.

Nepreladím, lebo nie je kam. Nestíšim, pretože počúvam najtichšie ako sa len dá, aby som si ako tak šetril sluch. Nevypnem a aj keď vypnem, tak to mám stále v hlave.

Elektronika je zábavka pre neschopných.

Povedzme, že keď nahrávali The Beatles, tak museli tie skladby vedieť ozaj zahrať. Pomocou elektroniky čiastočne nutnosť vedieť hrať na hudobný nástroj odpadá. Neznamená to ale, že je tým človek tvoriaci elektroniku neschopný, pretože softvér, do ktorého len zadáš parametre a on ti vypľuje hotovú parádne vyprodukovanú skladbu zatiaľ nevynašli. Tvorba hudby je vec taká abstraktná a zahŕňajúca veľké množstvo aspektov, že je v podstate len veľmi ťažké dať závery o schopnosti či neschopnosti. Elektronika je skvelá v tom, že dáva možnosť tvoriť takmer každému. Je pravda, že sa pomocou nej dá veľa vecí oklamať, ale to je už na samotnom poslucháčovi, či sa klamať nechá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koncesionárske poplatky.

Nie som odborníkom na túto tému, a tak to málo, čo môžem povedať je, že ak je to zatiaľ jediná šanca, aby mohli verejnoprávne médiá robiť svoju prácu bez ohľadu na zmeny politických špičiek a aby sa mohli správať nie úplne trhovo, čo im dáva možnosť vysielať programy určené pre menšiny, či už národnostné, kultúrne, akékoľvek, tak sú potrebné.

Hudobné recenzie.

Čítam ich menej ako tomu bolo v minulosti. Dôvod je jednoduchý - internet. Nemusím čítať recenziu, aby som sa pomocou nej rozhodol, či hudbu kúpiť alebo nie. Dnes stačí avízo, že hudba vyšla, nasledujú dva kliky, kde si hudbu vypočuješ, spravíš svoj názor a kúpiš, alebo nie. Ak mám byť úprimný, tak celú recenziu si prečítam len keď má to najhoršie alebo najlepšie hodnotenie, pretože sa buď zasmejem, alebo pokrútim hlavou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klasika, opera, jazz.

Klasiku mám rád, ale nevenujem jej toľko času, ako by si zaslúžila, aj keď doma mám už peknú zbierku nahrávok. Keď sa dá, idem si ju pozrieť naživo. S operou mám stále trochu problém. Nie ani tak s hudbou, ako s operným spevom. Viem, že isto existuje operné dielo, ktoré by sa mi bezvýhradne páčilo, ale zatiaľ som ho neobjavil. Môj vzťah k jazzu som už veľakrát prezentoval v spoločnej relácii s Danielom Balážom. V skratke môžem len povedať, že je príjemne pozitívny.

Obrátená pyramída.

Počul som teórie o škodlivosti tohoto tvaru a aj konkrétneho objektu. Faktom je, že osem hodinový pobyt v miestnostiach, ktoré nemajú žiaden kontakt s vonkajším svetom je divný. Absencia okien pripraví nie vždy zaujímavé prekvapenia. Cez to všetko má pyramída niečo do seba. Podľa mňa prídu o nejaký čas pravdivé príbehy o zombie chodiacich nekonečnými zákutiami obrátenej pyramídy a stane sa tak toľko očakávanou atrakciou Bratislavy pre turistov zo zahraničia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nová hudba, ktorej veríme.

Nika. Veľmi pracovitá dievčina, ktorá si tento slogan vymyslela a je s ním úplne stotožnená. Nikdy nezahrá niečo, o čom nie je úplne presvedčená, že sa tomu dá veriť. Ale ako som už povedal, pohľad na hudbu je vec subjektívna, a tak je len na vás, čomu veríte. Nika vás môže svojím výberom len inšpirovať alebo poštuchnúť, ak ste nerozhodný typ.

Vinyl kills MP3.

Nie som vinylový maniak. V podstate som s nimi aktívne pracoval len v časoch, keď Iveta Bartošová či Team začínali svoje veľké umelecké životy a ja som sa zoznamoval so svetom populárnej hudby. Nie som ozajstný dj a ani priveľký audiofil, a tak som nikdy nemal potrebu rozmýšľať na rivalitou týchto dvoch médií. Akceptujem ich plusy i mínusy a prajem im veľa šťastia na spoločnej ceste životom.

Kvalita.

Nie som si istý, či existuje niečo ako všeobecne kvalitná hudba a už vôbec som si nie istý, či jej počúvaním sa z vás stane lepší človek. Ak bude na svete jediným sporom kvalitná hudba, tak to tu nebude tak zle a preto počúvajte to, čo sa vám páči a snažte sa byť tolerantní k hudbe, ktorá vám nie je blízka, pretože to neznamená, že je zákonite menej kvalitná.

Česká a slovenská hudobná scéna.

Vďaka tomu, že účinkujem v kapele Veneer, ktorá odohrala viac koncertov v Čechách, mám stále celkom dobrý prehľad o dianí u susedov. Vďaka Rádiu_ FM mám zase celkom dobrý prehľad o scéne na Slovensku. Výsledok je pre mňa veľká množina hudobníkov, ktorá sa pekne dopĺňa. V mojom archíve je viac českej hudby ako domácej, čo ale samozrejme nič neznamená.

Letné festivaly.

Mám k nim komplikovaný vzťah. Naozaj ich mám rád a zároveň nenávidím, či už z pozície účastníka alebo účinkujúceho. Zväčša oboje polohy prinášajú stresové situácie, ktoré sú ale kompenzované neskoršími príjemnými spomienkami.

Facebook. MySpace. Twitter. Last.fm

Snažím sa aby som sociálne siete využíval ja a nie ony mňa. Kde je ale hranica, zistím asi ťažko. Ako pre všetkých, aj pre mňa je to skvelá možnosť rýchlej komunikácie. V krátkom čase sa veľa ľudí dozvie, že sme si s Balážom do relácie pripravili ukážky z filmovej hudby 70. rokov, ktoré síce nikoho nezaujímajú, ale šanca, že nájdeme ďalšieho podobného podivína sa zdvihla o veľa percent.

Baláž.

Keď máte sedieť s jedným človekom každý týždeň aspoň štyri hodiny, baviť sa pri tom a aj sa snažiť tým kvázi baviť ľudí, tak ten človek musí byť buď zaujímavý alebo aspoň príšerne trápny. Obe polohy sú vítané!

Ticho.

Ticho mám rád, keď spím. V bdelom stave ho až tak často nevyhľadávam. Mám uši a ešte ako tak počujem, tak sa snažím to využiť. Nemyslím tým, že stále počúvam hudbu, skôr si užívam zvuky okolo seba, či už v meste alebo v prírode. Stále ma fascinuje zvuk motorizovanej štvorkolky, ktorá sa rúti centrom mesta o desiatej hodine večer. Tento zvuk roztočí moju fantáziu do vysokých otáčok a viem za pár sekúnd vymyslieť dotyčnému šoférovi naozaj skvelé veci, z ktorých by nemal ani len náznak radosti.

Daniel Baláž

Obrázok blogu

Hudba je len jedna.

Áno, a potom sú ešte zhluky tónov a rytmov, čo sa tvária ako hudba.

Nepreladím. Nestíšim. Nevypnem.

V podstate ale najmä preto, že ani nezapnem. Ja som sa už rádií napočúval dosť.

Elektronika je zábavka pre neschopných.

To nepochybne. Všimnite si, že aj taká filmová hudba začala ísť strmhlav dolu vodou s nástupom elektroniky. Len géniovia si ju skrotili, zvyšok jej trápne slúži.

Koncesionárske poplatky.

Bez nich by sme neviedli tento rozhovor. Už teraz sú, pod vplyvom predvolebných rečí také výpadky pri výbere, že budeme radi, ak odvysielame všetko čo sme pre vás mali v pláne najbližšie mesiace odvysielať.

Hudobné recenzie.

Hrozne ma nebaví ich písať a zvyčajne ma nudí ich čítať, ale z cviku a obrazu nie je možné vyjsť, takže iná možnosť nie je.

Klasika, opera, jazz.

A ešte filmová hudba. Naozajstná hudba, nie hračkárska. Aj hračkárska vie byť dobrá. Ale málokedy výborná bez toho, aby si práve klasickou či filmovou vypomohla.

Obrátená pyramída.

Zaujímavá budova. Som v nej 10 rokov a ešte stále ju pre seba objavujem. Vraj to je trúfalosť, výzva Bohom, takto obrátiť pyramídu. Neviem. Každopádne vysiela aj hospodári zmysluplne.

Nová hudba, ktorej veríme.

Poviem to takto: veríme, že z novej hudby dokážeme vyfiltrovať to podstatné, na zbytočnosti nie je čas a našťastie už ani dôvod.

Vinyl kills MP3.

Poznám tento vtipný bonmot, žiaľ, nie som autorom.

Kvalita.

Nároky.

Česká a slovenská hudobná scéna.

Áno, rád chodím do filharmónie a som rád, že hráva v historickej budove SND.

Letné festivaly.

Už nezvládnem viac ako jeden ročne. Asi je to tým, že mám každým rokom na tom jednom jedinom festivale viac a viac roboty. Pred dvoma týždňami som čosi o festivaloch písal pre Hospodárske noviny, však to nemusím opakovať?:)

Facebook. MySpace. Twitter. Last.fm

Facebook áno, MySpace už vôbec, Twitter vôbec, Last.fm mi síce scrobbluje nahrávky a tak 4x do roka sa pozriem kto je mojim najhranejším interpretom, ale tým to hasne.

Hubinák

Podľa všetkého skvelý otec, dobrý manžel, šikovný zvukový majster, len artikulovať by sa mohol naučiť. A má divný zmysel pre humor. Bežne hovorí ženám, že pribrali, pričom my, džentlmeni vieme, že táto téma je tabu ešte aj v humore.

Ticho.

Už som.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Foto:

archív SRo- Katarína Smiková

http://www.katarinasmik.com/

Jana Šlinská

Jana Šlinská

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  1x

music is my religion... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu